11 Ekim 2011 Salı

Kozmos Çiçeği


Yaşadığım çevredeki bir işyerinin önünde görmüştüm  ve turuncu renkli çiçeklerini çok beğenmiştim. Ana bitkiden aldığım tohumları haziran ortasında ektim düzenli olarak nemlendirilmiş topraktan 3-4 gün sonra çok az bir fire ile fideler çıktı,biraz büyüdükten sonra fideleri bahçemin köşelerine diktim.temmuz ve ağustos aylarında sürekli olarak büyüdüler ,çiçekleneceğine dair tüm umutlarım tükenmişti ki 15 Eylül civarında bir iki gün içerisinde çiçeklenme belirtilerini gösterdi ler ve takip eden 5-6 gün içerisinde turuncu renkli çiçeklerle bezendiler.Türkçe  ve Latince isminin ne olduğunu bilmediğim bu güzelim çiçeğin ismini www.agaçlar.net  vesilesi ile öğrendin; Latincesi Cosmos Sulphureus,Türkçesi Kozmos Çiçeği imiş ,turuncu renklisi dışında çok değişik renkleri olduğunu,çiçeğin anavatanın Orta Amerika olduğunu internetten öğrendim. Bknz daha geniş bilgi için:
http://aggie-horticulture.tamu.edu/archives/parsons/flowers/cosmos/cosmos.html

Hiç yorum yok: