Zaman mefhumu; bir çok insan için
en büyük stres sebeplerinden birisidir.Gündelik hayatta karşılaşılan sorunların
çözülmesi tarzının;kişinin streslilik
durumuna büyük etkileri vardır.Olaylara
yaklaşım ve sorunları çözme tarzımız bize hayatı kolaylaştıracağı gibi aynı
zamanda hayatı bizim için katlanılmaz hale de getirebilir.
ZAMANI YÖNETMEK ÖNEMLİDİR
Genellikle günlük hayatımıza
baktığımızda karşımıza (aslında) gündelik problemlere/konulara doğru yaklaşım
tarzı gösterirsek; kendiliğimizden çözebileceğimiz,kendimiz çözemesek bile bir
uzman yardımı ile kolaylıkla çözebileceğim bazı problemler çıkar.Bu
problemlerden biri olan zaman yönetimi
en temel stres kaynaklarındandır.
Zaman darlığının gündelik hayatta
ne kadar problem olduğunu hepimiz
biliriz.Zamandan en iyi şekilde
faydalanabilmek yani zaman yönetimi için bazı ipuçları şunlardır;
1)Öncelikleri Tayin/Tespit Edin:Gün
içerisinde ne kadar iş yapabileceğinizi tahmin edin.Hangi işlerin önemli
olduğuna karar verin ve çalışmalarınızı bu
hedeflere yönlendirin.
2)Gününüzü Planlayın:Gün içi
durumlara kesin olarak uymasa da siz gene de öncelikli işleri dikkate alarak kesin
bir plan yapın.Başkalarını razı etmek için bu plandan sapmak sizin için stres
kaynağı olabilir.
3)Kapasitenizin Üstündeki Yetki
Ve İşleri Başkalarına Devredin: İnsanın her işi kendisinin yapabilmesinin
imkanı yoktur,bundan ötürü kapasitenizin üstündeki işleri başkalarına öğretip devretmeyi
ve onlara güvenmeyi öğrenin.
4)Öncelikle Zor İşleri Yapın: Önemli
ve zor işleri sabah erken saatler de yani enerjiniz,şevkiniz,konsantrasyonunuz yüksekken yapmaya çalışın,onları yaptıktan
sonra iş yükünüzün ne kadar hafiflediğini göreceksiniz,gün içi planı yaparken
önceliği zor işlere verin, önemsiz işler ile fazla emek gerektirmeyen işleri
sonraya bırakın.
5)İşleri Ertelemeyin,Yarına Bırakmayın:Önemli
işleri kendinizce bahaneler bulup yarına ertelemeyin,bu durum fark etmeseniz de
size stres veren bir durum haline gelir.
6)İş Görüşme Ve Toplantılarına
Ayırdığınız Zamanı Azaltın: İş görüşmelerini ve toplantılarını öğle yemeği zamanına ve iş
çıkışına yakın saatlere kaydırın böylece gereğinden fazla zaman işgal etmezler.
7)İşlerinizi Dar Zamana
Sıkıştırmayın:İşleriniz için akla yatkın gerçekçi bir zaman hedefi tayin edin.Dar
zamana sıkıştırılan işlerin doğru yapıldığı şüpheli olduğundan sürekli tekrarı
gerektirir bu da hem iş kalitesini düşürür hem de strese sebep olur.
8)Mükemmeliyetçi Olmayın:Kendinizi
ne kadar zorlarsanız zorlayın hiçbir zaman mükemmele ulaşamazsınız.Makbul bir
zamanda yapabileceğinizin en iyisini yapın ve diğer önemli işlere geçin eğer
zaman kalırsa şüphelendiğiniz noktaları tekrar gözden geçirirsiniz.
KAYNAK: www.inkisafmerkezi.az adlı sayfada bulunan ZAMANI
STRESSİZ İDARE EDİN başlıklı Azeri Türkçesi ile yazılmış yazıdan orijinal metne mümkün olduğu kadar
sadık kalarak Türkiye Türkçesine tarafımca aktarılmıştır ---------KERAMİ
ÖZDEMİR
orijinal link: