30 Eylül 2011 Cuma

ZAMANI STRESSİZ YÖNETİN!



Zaman mefhumu; bir çok insan için en büyük stres sebeplerinden birisidir.Gündelik hayatta karşılaşılan sorunların çözülmesi  tarzının;kişinin streslilik durumuna  büyük etkileri vardır.Olaylara yaklaşım ve sorunları çözme tarzımız bize hayatı kolaylaştıracağı gibi aynı zamanda hayatı bizim için katlanılmaz hale de getirebilir.
ZAMANI YÖNETMEK ÖNEMLİDİR
Genellikle günlük hayatımıza baktığımızda karşımıza (aslında) gündelik problemlere/konulara doğru yaklaşım tarzı gösterirsek; kendiliğimizden çözebileceğimiz,kendimiz çözemesek bile bir uzman yardımı ile kolaylıkla çözebileceğim bazı problemler çıkar.Bu problemlerden biri olan zaman yönetimi  en temel stres kaynaklarındandır.
Zaman darlığının gündelik hayatta ne kadar  problem olduğunu hepimiz biliriz.Zamandan  en iyi şekilde faydalanabilmek yani zaman yönetimi için bazı ipuçları şunlardır;
1)Öncelikleri Tayin/Tespit Edin:Gün içerisinde ne kadar iş yapabileceğinizi tahmin edin.Hangi işlerin önemli olduğuna karar verin ve  çalışmalarınızı bu hedeflere yönlendirin.
2)Gününüzü Planlayın:Gün içi durumlara kesin olarak uymasa da siz gene de öncelikli işleri dikkate alarak kesin bir plan yapın.Başkalarını razı etmek için bu plandan sapmak sizin için stres kaynağı olabilir.
3)Kapasitenizin Üstündeki Yetki Ve İşleri Başkalarına Devredin: İnsanın her işi kendisinin yapabilmesinin imkanı yoktur,bundan ötürü kapasitenizin üstündeki işleri başkalarına öğretip devretmeyi ve onlara güvenmeyi  öğrenin.
4)Öncelikle Zor İşleri Yapın: Önemli ve zor işleri sabah erken saatler de yani enerjiniz,şevkiniz,konsantrasyonunuz  yüksekken yapmaya çalışın,onları yaptıktan sonra iş yükünüzün ne kadar hafiflediğini göreceksiniz,gün içi planı yaparken önceliği zor işlere verin, önemsiz işler ile fazla emek gerektirmeyen işleri sonraya bırakın.
5)İşleri Ertelemeyin,Yarına Bırakmayın:Önemli işleri kendinizce bahaneler bulup yarına ertelemeyin,bu durum fark etmeseniz de size stres veren  bir durum haline gelir.
6)İş Görüşme Ve Toplantılarına Ayırdığınız Zamanı Azaltın: İş görüşmelerini  ve toplantılarını öğle yemeği zamanına ve iş çıkışına yakın saatlere kaydırın böylece gereğinden fazla zaman işgal etmezler.
7)İşlerinizi Dar Zamana Sıkıştırmayın:İşleriniz için akla yatkın gerçekçi bir zaman hedefi tayin edin.Dar zamana sıkıştırılan işlerin doğru yapıldığı şüpheli olduğundan sürekli tekrarı gerektirir bu da hem iş kalitesini düşürür hem de strese sebep olur.
8)Mükemmeliyetçi Olmayın:Kendinizi ne kadar zorlarsanız zorlayın hiçbir zaman mükemmele ulaşamazsınız.Makbul bir zamanda yapabileceğinizin en iyisini yapın ve diğer önemli işlere geçin eğer zaman kalırsa şüphelendiğiniz noktaları tekrar gözden geçirirsiniz.

KAYNAK:   www.inkisafmerkezi.az adlı sayfada bulunan ZAMANI STRESSİZ İDARE EDİN başlıklı Azeri Türkçesi ile yazılmış  yazıdan orijinal metne mümkün olduğu kadar sadık kalarak Türkiye Türkçesine tarafımca aktarılmıştır ---------KERAMİ ÖZDEMİR
orijinal link:


Hiç yorum yok: