3 Eylül 2011 Cumartesi

İLGİNÇ BİR KURU TARIM METODU


 
 
Kuru tarım/dry farming metodu uzunca bir zamandır benim ilgimi çekmektedir.Bu metodla teoride ve pratikte uğraşmak bana büyük bir haz ve dinginlik vermektedir.Sistemin mantığı kısaca; ya hiç su kullanmadan(yani yağmur sularından ve gece saatlerinde oluşan nemden faydalanarak) ya da en az suyu kullanarak ,en kötü ve verimsiz arazilerden en iyi verimi almaya çalışmaktır.Bu metodu kendi çapımda uygulamak adına geçmiş birkaç yıl içerisinde iki üç ayrı deneme yaptım denemelerinde tam başarılı olduğum söylenemezse de başarısız da olmadım kendimce.Bunlardan bir tanesi 10 Lt suyu serum hortumu kullanarak en uzun süre bitkilere vermeye çalışmaktı damlama sayısını en aza indirerek kızgın Akdeniz güneşi altında su verdiğim bitkilerin hiç susuzluk çekmeden hatırı sayılır bir süre yeşil kalmasını başardım.Ziraatte en az suyla ürün alınabileceğini kendi çapımda tebrübe ettim.Kuru tarım metodu ile ilgili yaptığım araştırmalarda kuru tarım metodunun öncüsü olabilecek yaklaşık 2000yıl ya da daha eski bir metodun varlığını keşfettim.Bu eski metodun temel materyali dışı sırlanmamış yani suyu süzme özelliğine azami derecede sahip bir testi/çömlektir.çömleği sadece giriş kısmı görülebilecek seviyeye kadar toprağa gömdükten sonra ekmek istediğimiz bitkiyi “bitki ile çömlek arasında alışverişin olabileceği bir mesafeye” ekiyoruz ve çömleği ağzına kadar suyla dolduruyoruz,çömlek; içindeki suyu dışarıya doğru süzdükçe etrafındaki bitkiler de büyümeye devam ediyor…………..

Hiç yorum yok: